neljapäev, 17. aprill 2014

Clamshell karbid

Mingil juhuslikul moel sattusin pealkirjas mainitud lahedate karpideni - Clamshell karbid või Solander karbid. Ja kui ma juba selliseid asju nägema "sattusin", siis muidugi jäi kuklasse tiksuma, et peaks ka proovima. Seda enam, et mulle tundus, et neid karpe käsitöölised väga usinalt ei tee. Veel! 

Otsisin siis youtube'st õpetlikud videod üles, sobrasin veel netis, lasin Makul endale karbi mõõtude saamiseks valemi koostada ja meisterdamine algas. 

Esimene karp läks muidugi aia taha, sest omast suurest vaimustusest hakkasin seda kohe ise pusima aga no ühed liistude mõõdud läksid nihu ja karp ei saanud kõige parem.
Teine oli juba päris okei, võis rahule jääda. Kolmas, mille tükkide ÕIGETE mõõtude määramiseks Maku siis lõpuks ka valemid tegi, tuli väga hea. :)

See kolmas on pisut mahukam ja sellesse mahub nii A4 album kui raamat "20 küsimust sünnipäevaks". Raamat on veel köitmata. 









Möödunud nädalavahetusel võtsin siis kätte ja tegin veel kaks vahva kangamustriga karpi - üks öökullidega ja teine roosa-mustaga, mõlemad mahutavad A4 albumi vms. Öökullidega karbist sai kohe koduste lemmik ka. Mõlemasse karpi on plaanis sisse teha albumid ja siis võivad need juba uue omaniku leida.

Aga kuigi ma ise arvasin, et olen ehk üks esimesi nende karpide tegijaid, selgus, et täpselt sama asja hakkas tegema ka Dreamlamb. Postitasime FB-sse fotod seda tüüpi karbist täpselt samal päeval! Uskumatu! Kokkusattumus?! :D
No aga ma ei löö käega. Mulle need VÄGA meeldivad ja plaanin neid veel teha. Kangad on juba olemas, oleks vaid seda aega ka, et nendega tegeleda. Ükskord ma selle aja leian! :)

Ma muide üritasin aga teada saada ka seda, kas seda tüüpi karbil ka mingi mõistlik eestikeelne nimetus on. Inglise filoloogid kahjuks ei osanud midagi "ametlikku" kosta, pakuti, et see nagu dokumendikarp või paberikarp vms. Nii et siit nüüd hea plaan - mõtleks ühe toreda nime sellisele karbile! 

Aga nädalavahetusel tehtud karbid said seekord sellised:











Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar